All kärlek till dig min fina hund <3


Denna bilden är tagen för exakt 7 år sedan, 4 juli 2003  dagen då denna varelse förändrade mitt liv. Två år tidigare avlivade vi min älskade Titti, min syster och bästa vän så jag ska erkänna att jag var orolig över vad Max skulle tycka om mig, skulle vi få samma kontakt? Oron släppte snabbt, redan dagen efter var han en svans efter mig och ja, det har fortsatt helt enkelt. Vi är som Bill&Bull, Piff&Puff, Kling&Klang. Det är vi helt enkelt, vi mot resten och jag skulle göra ALLT för denna killen ska ni veta.

Att pussas&kramas är det bästa vi vet och Max kan pussas på kommando. Det ni, det är det inte alla hundar som kan.


Vi ser liksom aldrig några problem. Är vi utan badkar ett tag, ja då tar vi till duschen istället.


Bära på en 11kilos hund är inte alltid lätt, men åå vad i är bra på att mysa.


Som sagt, vi är bra på att mysa jag och mitt hjärta


Max är så himla fin att jag kan sitta och titta på honom dag ut och dag in, han är så fin att jag inte vet vart jag ska ta vägen.


För ett par år sedan fick vi för oss att vi skulle snicka ihop ett hinder. Sagt och gjort, fram med material, satte oss i trädgården och resultatet är snett och skevt men det är vårt hinder och vilken grym hoppare han är min vän.


Eller så kör vi fuskstilen


Jag avskyr snö, men har man en hund som Max som älskar snö så är det bara att ställa upp. På med alla jobbiga kläder och Max som stressar allt han kan och ut och kasta snö.


Vi är helt enkelt lite bättre än alla andra och är den bästa duon som någonsin funnits. Tillsammans är det vi som hitta på allt bus i familjen och när vi är tillsammans är det inte en tyst stund. Den här hunden gör mig så otroligt lycklig och som sagt så gör jag allt för honom. Ingen Mallan utan Max. <3


Kommentarer
Postat av: Nnika

Underbart kärleksfullt och fint inlägg! :-)

2010-07-05 @ 06:36:08
URL: http://www.nnika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0