idiot

Jag brukar alltid vara trevlig mot telefonförsäljare. Är jag inte intresserad säger jag väntligt att jag inte är intresserad helt enkelt. Men idag ringde det en som inte var allt för trevlig. Jag tycker att försäljaren ska respektera kunden, precis som jag ska respektera försäljaren. Hon började med att erbjuda mig en prenumeration på en tidning jag tidigare prenumerat på. Jag sa att jag inte var intresserad av detta. Då började hon prata om priset. Jättebra sa jag, men jag är inte intresserad av detta. Hon fortsatte att försöka sälja och jag sa till svar att jag inte var intresserad av detta sisådär 5-6 gånger till och att jag inte ens läser denna tidningen längre. Då drog hon upp om att de nu förändrat den och då kände jag att det fick räcka. Det spelar fan ingen roll, jag är inte intresserad. Då hör jag ett hånskratt i andra änden. Tack Hej då sa jag och där förlorade hon verkligen en kund. Jag vet att de måste sälja för att få lön, men det finns fan gränser. Jag ska inte behöva säga x antal ggr att jag inte är intresserad. Det finns ju en anledning till att jag tidigare avslutat prenumerationen - att jag helt enkelt inte läser tidningen. Men om hon tror att hon kan avbryta, läsa rakt av från ett papper och dessutom skratta åt kunden och få sålt något på det sättet så får hon nog se sig om efter ett annat yrke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0